<!-<!-- skabara.blogg.se - Ovanliga djur som man sällan får se

Ovanliga djur som man sällan får se

Har under de senaste 3 dagarna stött på lite märkliga djur under mina promenader. Här t.ex. en orange nyckelpiga - som jag inte visste bara att dem existerade. I vanliga fall är dem ju röda - med svarta tecken och vita prickar.
 
 
 
Sen stötte jag på ett ännu märkligare djur - som jag först trodde var nån form av fladdermus som förirrat sig på nåt vis. Men vid närmare efterforskning fick jag klart för mig att det var en större dagsvärmare - även kallad kolibrisvärmare.
 
 

Och rovfågeln som jag lagt upp här FÖRUT på bloggen - visade sig vara en Börringevråk. Hur ofta lyckas man få en sån på bild - då??!!! Eller ens få syn på en ... !!!
 
 
 
Sen - minsann !!! - fick jag även syn på en Skarv!!! Även om nu denna bild INTE blev den bästa
 
 
Sen fick jag vid samma tillfälle som skarven - även syn på en trana
 

Och hur ofta lyckas man få en Fasan-höna på bild??? Oftast lyckas dem bara skrämma upp en till flykt - då dem sitter och trycker bland buskarna - ända tills man är precis bredvid dem och då far dem iväg med ett illtjut!!! Snacka om att man då får skrämselhicka ... !!! Men denna gång var det jag som satt och tryckte bland buskarna ... ha ha ha ... !!!
 
 
 
Och från en stor fasanhöna - till en liten larv som jag nästan höll på att trampa ihjäl. P.g.a. dess färg - hajade jag till och backade ett par steg - tittade igen med stora ögon - den här var jag ju bara tvungen att fotografera. Det visade sig att denna larv ska bli en bokspinnare till våren
 
 
 
 
Och nu över till nåt som INTE är lika ovanligt - Rödhaken!!! Men ack så svår att få syn - än mindre att få bra bilder på. Men ibland får man till det ;) :D
 
 
 
 
Ha en bra dag!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0