<!-<!-- skabara.blogg.se - Kungsfiskaren

Kungsfiskaren

Efter att ha i ett par år - försökt få en Kungsfiskare på bild - så har jag då äntligen lyckats!!! Skam den som ger sig ... :D ... Men det är värt all tid och möda man lagt ner på att smyga omkring bland buskarna och sitta och "kura" bakom träden, för gudarna ska veta att det här är en extremt skygg fågel och dessutom väldigt vaksamma och har en riktigt bra syn, och den far all världens väg vid minsta lilla. Jag har sett den många gånger, både hona och hane samtidigt, "fiska" på sitt favoritställe, för att i nästa sekund bli skrämda av nåt och ta till flykten. Men nu vet jag hur jag ska gå tillväga för att lyckas överlista den - lite som att överlista jantelagen ... :D ... Kungsfiskaren anses av många naturfotografer som naturens juvel - då den är så svår att få på bild. Den går inte ens att "muta" med fisk ... och trots sitt exotiska utseende - är den också väldigt svår att upptäcka och när man väl gör det så är det i regel för sent. Men nu har jag spanat och spejat, lärt mig mina "läxor" angående kungsfiskaren och vara påpasslig och uträknande. Så vem vet ... kanske jag lyckas få fler bilder på denna "juvel" - men det får framtiden utvisa :D
 
Sen har det ju blivit lite andra bilder bl.a på Bergfink
 
Domherre
 
Ejder
 
Gråtrut
 
Gröngöling
 
Gärdsmyg
 
Gulsparv
 
Åh en helt vanlig kaja :D 
 
Och sen lite bilder från Lyckåleden
 
Och när man ändå är inne på temat vatten ... 
 
Och som avslutning lite kvällsbilder
 
 
På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul att du lyckats fånga Kungsfiskaren på bild :)

2018-02-18 @ 17:59:02
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Marie

Tack Annie! ... :D ...

2018-02-22 @ 08:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0