<!-<!-- skabara.blogg.se - Fjällvråk

Fjällvråk

I början på oktober i år (2019) så fick jag mitt lystmäte mättat, då jag fick se ett par vråkar stå och ryttla över en åker. Först tyckte jag att det såg ut som ormvråkar och dem ryttlade lågt över åkern. Jag bestämde mig för att stanna till och körde av stora vägen och in på en grusväg, hittade en plats där jag kunde köra åt sidan med bilen, utan att stå i vägen för nån och perfekt läge för fotografering direkt från bilen, så jag slapp att kliva ut.
 
Vid närmare titt såg jag att det var fjällvråkar och det var så många som ryttlade om vartannat på båda sidor om grusvägen, så jag tappade räkningen. Det var bara att rikta in kameran mot den som var närmast för bästa bildkvalité. Inte utan att man blev lite till sig, när såna här tillfällen dyker upp och tur att jag hade kameran med mig och en stund över, så att jag kunde ta tillfället i akt. Nästa dag bestämde jag mig för att köra dit igen och kolla, kanske man kunde fota ur en annan vinkel ... men då var dem som "bortblåsta" ... inte en fjällvråk i sikte. Ja, man får som sagt var ändå vara nöjd med tillfället som bjöds och bilderna jag tog dagen innan ☺
 
 
Det här får avsluta dagens blogg - på återseende !! ☺
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0